22 Ekim 2017 Pazar

Beyaz Çikolatalı & Negro'lu Cheesecake


Çizkekkk en sevdiğimden...☺ tatlı ve tuzluyu benim gibi bir arada  seviyorsanız eğer çizkek bu değeri taşıyan bir numaralı tatlıdır.Uzun zamandır keyif alarak yaptığım sürekli ve püf noktalarını araştırma sonucunda güzel bir dokuya ulaştım sayılır ve ısrarla sıkılmadan farklı çizkek tarifleri denemeye devam edicem..  

Çizkek yapılması kolay ama bir o kadarda püf noktaları taşır...Eğer bunlara uyarsanız çatlamayan ve mükemmel bir kıvam elde edersiniz.



PÜF NOKTALAR...!!


- Mutlaka  tüm malzemelerinizi buzdolabından çıkartıp oda sıcaklığına getirmeniz gerekiyor


- Peyniri en az 2 saat boyunca bir süzgeç yardımıyla süzün.


- Gereğinden fazla çırpmaktan sakının,peynirler krema kıvamına gelene kadar (3-4 dk.),yumurtalar tek tek karışıma eklenip ve her bir yumurta ortalama 1 dk. kadar çırpılır.


- Kalıbımızı alüminyum folyo ile kaplayıp , yarısına kadar su dolu bir fırın tepsisinin içine koyup, fırının en alt kademesinde pişirmeniz gerekiyor


- Pişirme süresi ve derecesi fırından fırına değişiyor ama ben her zaman   175 derecede fansız  50-60 dk arası kontrollü şekilde pişirmekteyim..


- Kenarlar sabit ortası hafif sallanan kıvamı alana kadar pişirilmesi gerekiyor. 









Bisküvili Taban İçin:
2 paket burçak bisküvi
100 gr. tereyağ
1 çay bardağı fındık içi
4  yemek kaşığı süt 

26 cm'lik çemberimizin tabanına yağlı kağıt serdim ve kenararlarını tereyağ ile yağladım. 2 kat olacak şekilde etrafını alüminyum folyo ile kapladım.

Burçak bisküvilerimi rondoda un haline getirdim ve derin bir kaba aldım.Tereyağ,fındık içi.4 yemek kaşığı sütü ekleyerek iyice karıştırdım.

Hazırladığım karışımı çemberime, bir kaşık yardımıyla  iyice bastırarak yaydım ve buzdolabına kaldırdım.

Cheesecake İçin:

450 gr labne peynir
300 gr krem peynir 
4 adet orta boy yumurta
1 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
1 paket krema (200 ml)
120 gr  beyaz çikolata (Benmari eritilmiş ve oda sıcaklığına getirilmiş
10 tane negro bisküvi

Peyniri ve şekeri derin bir kaba aldım ve krema kıvamına gelene kadar çırptım.Süt kremasını ekleyip çırpmaya devam edin,yumurtaları tek tek 1 dk. ara ile ekleyerek mikserin en düşük hızında çırpın. (çok çırpıp hava kabarcıkları oluşturmayın,çatlamaya neden olabilir.)


Ardından un, nişasta,vanilya ve beyaz çikolatayı ekleyerek mikserin en düşük hızında çırpın,


En son negroları kırarak karışımın içine ekleyin ve spatula yardımı ile hafifçe karıştırın.


Hazırladığım cheesecake karışımı tabana döktüm 


Yarısına kadar su dolu fırın tepsinin ortasına çemberimi yerleştirdim.175 derecelik fırında 50 dk pişirdim son 10 dk da 150 derece de pişirdim.


Not; Cheesecake piştikten sonra fırın kapağına bir tahta kaşık sıkıştırarak soğumaya bıraktım.
















      













Ganaj:

200 ml krema
80 gr bitter çikolata
160 gr sütlü çikolata
2 çorba kaşığı saralle (isteğe bağlı)

Kremayı tam kaynama noktasına geldiğinde ocağın altını kapattım. Çikolataları ekledikten sonra eriyene kadar karıştırdım ve cheesecake üzerine yaydım..
Buzdolabında mutlaka 1 gece bekletin..
AFİYET OLSUN..☺







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder