5 Ocak 2018 Cuma

Yalancı Su Böreği


Malzemeler

6 Adet Yufka
2 yumurta(birinin sarısı üzeri için)
1 su bardağı su
1.5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı limon suyu
1 şişe maden suyu
1/2 su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı tereyağ
İçi için;
400 gr lor peyniri
Maydanoz
Tuz


Yapılışı; İlk önce sütün içerisine 2 yemek kaşığı limon suyunu ekledim. 10 dk ekşimesi için beklettim.Daha sonra ekşi süte, su, yumurta, 1/2  maden suyu, sıvıyağ ekleyip iyice çırptım.
İçi için peynir ve kıyılmış maydanoz bir kapta karıştırıp tuz ilave ettim. Fırın tepsisini sıvıyağ ile yağladım.İlk yufkayı düzgün bir şekilde tepsinin tabanına yaydım Yufkayı kenarlardan dışarı sarkıttım. Üzerine sütlü harçtan bolca gezdirdim. İkinci yufkayı da karışık bir biçimde serip tekrar sostan gezdirdim ve peynirli harcın yarısını yaydım.
3. ve 4. yufkaları da arasına sos gezdirerek serdim. 4. yufkanın üzerine sostan sonra kalan peynirli harcı da yaydım. 5. Ve 6.yufkaya kalan sos paylaştırdım. (biraz sostan ayırdım.) ve altta kenarları dışarı sarkıtılmış yufkayı üzerine  kapattım. (Bu şekilde böreği 1 gece önceden bekletin. Yada en az 3-4 saat sütü içine çekip su böreği kıvamında oluyor.)







































Dinlenen Böreği dilimleyip, kalan sosu, yumurta sarısı ve yarım maden suyu ekleyip üzerine  döktüm ardından tereyağını eritip her yerine  gezdirdim ve 200 derecede ısıtılmış fırında böreği pişirdim. Afiyetle kalın...🙏

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder